tisdag, november 30, 2004

det där med att hitta i göteborg...

e ett större problem, det fick jag o gummi erfara idag när vi skulle köra sverrir o danas bil till eimskip i göteborg. adressen vi fått var till eimskip nära centrum, dvs. deras kontor o innan vi hittade dit var vi ute på hisingen en runda, ute i fiskehamnen o fick vägbeskrivning, körde runt kvarteret (så gott det gick med alla sablans enkelriktningar o förbud mot vänstersvängar...) o slutligen hittade vi. då hade vi kört fel i drygt en timme.
väl där fick vi bokningsnummer o vägbeskrivning av en isländsk kvinna vid namn ingibjörg o fick reda på att terminalen ute vid skandiahamnarna stängde 20 min senare... aaaargh!!! det var till att kasta sig ut i göteborgstrafiken igen o köra över älvsborgsbron (igen!!!) o ner till eimskips terminal.
fick sen vänta en halvtimme innan bussen till stan kom, o klockan var halv fem när jag skymtade nordstan. wohoo!!!
fick äntligen mat i oss, gummi bjöd på pizza hut, o sen gick vi omkring på nordstan innan vi tog tåget hem till skövde igen, fem över sju, o kom fram fem över halv nio. köpte billigt kattfoder o en leksak som fred ska få i julklapp.
sitter så äntligen här, efter två dagars flängande runt landet. imorgon har jag screening på mitt projekt o jag börjar bli nervös... men, det e i alla fall bättre att ha det gjort imorgon än att behöva vänta tills torsdag...

gick upp halv elva idag, var totalt dödis när gummi gick för att plugga vid åtta, jösses vad jag trött jag var... men, halv elva var jag relativt pigg.

nu ska jag strax säga godnatt till katten o ta mig ner en våning...

bæjó!

Inga kommentarer: