torsdag, november 25, 2004

vad jobbigt med allt vatten...

ja, det började ju att regna igår kväll när jag var på väg hem från spexet, o när jag vaknade till en kort stund i natt hörde jag hur vinden blåste storm utanför, o hur balkongen vibrerade, då visste jag att vädret höll på att ändras. men, ändå höll jag tummarna för att det hade slutat regna... men, icke sa nicke, när jag gick upp vid nio-tiden o kikade ut genom köksfönstret var 80% av all snö, dvs. 80% av det 30-40 cm djupa täcket borta... hur snabbt har inte det försvunnit? o det hade istället, enligt fysikens o kemins alla lagar, bytt form. ni förstår, vatten har tre former, "gasform" (moln o ånga, t.ex), "flytande form" (som vatten) o det sista e "fast form" (snö o is). summan av kardemumman e att den fasta formen hade under en natt förvandlats till flytande form, enorma mängder av det sistnämnda... *suck* det enda positiva med detta var att jag slapp frysa... :) men, mina byxor blev blöta baktill istället... vilket som e värst kan diskuteras, jag anser att det är blöta byxor... hehe...
nåja, för att lämna denna del av bloggen, så... dagen startade med studiebesök på huset balthazar, typ ett "lek-o-lär-om-fysik-o-annat-sånt"-hus, placerat strax under biltunneln vid kurorten. de vänder sig främst till barn mellan 3 och 12 år, alltså förstod ingen av oss what the heck vi gjorde där. vi skulle programmera legorobotar.. wohoo... not ;-)
jaja, två timmar gick snabbt, o man sket i alla fall inte i det, det hade bara varit dålig stil o vår lärare hade nog inte varit så jätteglad på mig.
gick hem o åt lunch sen innan jag stack iväg till skolan för att fixa med min anti-rök-hemsida, den har utvecklats mycket fint åt rätt håll den här dagen, o jag hoppas göra klart den imorgon, när jag har en heldag i skolan. tur att man har vänner som kollar på den o ser till så att jag inte gör några onödiga fel, man blir lätt hemmablind... hehe
hem igen vid fyra-tiden. gummi hade varit på en däckfirma o fått bytt däck på dana o sverrirs bil, så det blev han som körde oss till öb. köpte det jag glömde förra gången, dvs. förlängningssladd till min belysning i köket, så nu e det jättefint där :) jag lovar, ska ta bilder av hur det ser ut efter julstädningen o sen sätta ut dem här bland mina andra bilder på bloggen.
gummi lagade middag idag, jättegott! :) o nu e han iväg på stormöte med SHS, jag orkade inte gå o han e ju tölvunörd, så I leave that to him... hehe
vi ska nog bara chilla ikväll, tillsammans med en påse tortillachips o en salsadip... mmmmm, vad gott! :D
bara plugg imorgon, julskyltning med gummi o jóna på lördag, ut o festa med sara också på lördag, hon fyller ju 25 imorgon :) grattis sötnos! på söndag julstädning o pyntning o, förhoppningsvis, en liten tur till ner till julskyltningen i stan, vad mysigt det ska bli! :) det var hela helgen i kort, mer ingående information kommer efter hand... yes...

bæjó!


Inga kommentarer: