måndag, november 29, 2004

ullared!!!

det var hur kul som helst! gick upp kl 3 i natt, gjorde iordning frukost o kaffe o väckte sen gummi vid halv fyra. han hjälpte mig med att få bort snön från min bil, annars hade det tagit mer tid, o det hade jag inte precis.
hämtade lisa o sara på kurorten tio över fyra, sen bar det av. jag o lisa satt o snackade o sara försökte sova, men det gick inte så jättebra, alldeles för mycket uppspelta för det... hehe... det e mycket kul att läsa på vägskyltar när man har sovit tre timmar i natt, vi passade orter som "trädet", "stommen" o "skogen"...hehe... stackars folk som bor där... "var bor du?" "trädet" "jaha...vilken gren?".. *asg*...
missade avfarten mot varberg när vi var i borås, mo så klart var vi tvungna att köra i 20 minuter innan närmsta avfart kom så att vi kunde vända om... :( men, fram kom vi, trots mörker, inkompetenta lastbilsförare, blöt vägbana, skitiga rutor o extrem dimma (tja, kanske inte som i september 2002, när jag en sen kväll körde sträckan selfoss-reykjavík i en filmjölk = riktigt tjock dimma, o fick förlita mig på de närmsta sid- och mittlinjerna... det var äckligt)... kl 7.45 parkerade vi riktigt nära ingången, åt frukost o gick sen mot gekås, tog vagnar o fick stå i en fem minuterskö innan vi slutligen kom in. men, allt gick jättebra, fick köpt nästan alla julklappar, har bara mamma kvar (beställd ikväll..weee), faster ingrid (det får mamma ordna i trelleborg) o gummi, det ni, det får vi se vad det blir...hehe, har faktiskt en riktigt bra idé... åt middag vid tolv, sen in igen, fast med korg istället för vagn, eftersom det var bara kompletterande shopping man skulle göra. hittade, bland annat "pride and prejudice" på dvd, mina vhs börjar bli slitna, så det var bara bra. köpte en massa kläder till mig, ett par ugg-boots, underkläder o lite mer. har riktigt skämt bort mig idag, samt gjort det jag skulle. sprätte 2500 kr cirka... ooooooppppppssssssss... ;-)
hittade billuga böcker också att ge bort, de hade också samtliga margit sandemo-serier, jag e djupt imponerad... :D
orkade till slut inte med mer folk o satte mig i bilen o väntade på de andra. fixade lite till o körde hem vid fem-sex. fick rutorna tvättade på en mack, o körde E20 hem, orkade inte med fler småvägar bakom inkompetenta lastbilsförare... *suck*
har packat undan allt nu ur kassarna, kliat min katt o ätit. vi ska sova snart, det ska bli så underbart.
imorgon ska jag o gummi (kanske nån till) till göteborg för att lämna sverrirs bil, kanske göra en kompletterande julshopping...hehe... får se helt enkelt...
yes, men det e som det e... köpte en leksak till fred som blev uppskattad! :)

bæjó!

Inga kommentarer: