torsdag, november 18, 2004

underbart mycket snö

det e det där ute...helt underbart att pulsa genom 20-30 cm snö som ligger rätt utanför dörren, det enda negativa e att det blåser så himla mycket att man knappt ser något :(
hade tänkt ta foton av snön imorgon, så vi får hålla tummarna att det ligger kvar, åtminstone veckan ut, så att man får njuta lite.
gummi, stackaren, gick upp kl 7, jag orkade knappt hålla mina ögon öppna vid den tiden o sov vidare till halv tio.
hade sällskap till skolan med katrin, stefán o sofie, hade en föreläsning med en konstnär som jobbar med interaktiva utställningar, mycket intressant, önskar bara att jag varit mindre trött... kanske man skulle byta ut apelsinjuicen mot kaffe...hehe
hade lite ont om tid i eftermiddags (o ont om torra kläder pga snöstormen) så jag bytte snabbt grupp för eftermiddagslektion, så jag har lektion imorgon eftermiddag istället för idag. vi satt o chillade uppe i min lägenhet, ville ha snöbollskrig, men det fick jag inte. närmast krig kom drengur som slängde en snöboll på mitt fönster, men jag ska inte ge upp än! hehe...jag vill ha snöbollskrig, nu när jag har ordentliga vinterkläder! har ju ett skidställ som jag köpte i februari som e helt underbart, har använt jackan idag, i den märker man inte ens att det blåser skånsk storm runt knuten :)
hade personalmöte mellan 17 och 20, så gummi fick uppdrag att mata o kela med lisas katt, han skulle ändå bort till gulli för att spela poker med pojkarna, o där e han fortfarande...gör mig inget, sitter o kikar på handboll (sverige-danmark) på tv3, mycket bra spel, so far, av sverige trots att det mest e (för mig, eftersom jag e van vid de "gamla rävarna" som staffan olsson, vranjes & co... hehe) okända spelare.
imorgon ska ari, guðni, drengur o jóna till ullared och liseberg, hoppas att det e lugnt väder när de kör :)
åh vad gott det är med varm choklad, kändes liksom helrätt när man varit ute i kall snö o promenerat... fred ligger i sin korg, vi har kelat ihjäl honom idag...
imorgon ska jag sitta i skolan o arbeta lite, har en liten idé till layout, får bara se om den blir bra i photoshop så att jag kan köra in den i dreamweaver.
till helgen blir det en hel del dansträning med atlas2 (spex) o så ska jag spela "teater". det e skhum som anordnar mysteriekväll på kåren o det blir lajv/teater... mycket mycket kul ska det bli... fick manus igår till min roll som norrlänning i årets julshow (notera detta! jag e skåning... hehe) låter som en av killarna i tv-programmet "pistvakt"...
oj! detta blev ett långt inlägg, så jag avslutar det nog nu... ha det så trevligt i snödrivan!

bæjó!

Inga kommentarer: