lördag, januari 01, 2005

ein gutes neues Jahr wünsch ich ihr...

tja... då var det år 2005, skulle kunna skriva en årskrönika, men det hade nog blivit lite långt, så jag kan göra en kort sammanställning: 2004 har inte varit ett bra år, förutom oktober-december... klart! hehehe
jaja... har nästan läst allt inför tentan, ska gå igenom lite saker imorgon. var på ikea häromdagen och köpte lite saker. igår var vi (jag, mamma och ann-margreth) på nyårsfest hemma hos caroline (mammas studiekamrat) och jens. det var en skitrolig fest, med 20 personer i varierande ålder med god (mestadels) vegetarisk mat, efterrätt, mycket dricka och dans och karaoke! :D
dansade till en massa 70- och 80-talsklassiker (abba, ebba grön, discomusik, depeche mode etc.) och sen sjöng jag alice coopers "poison" på karaoken, det gick hur bra som helst, kommer nog att sjunga den på en framtida karaoke på skolan... ;-) men, det är inget löfte... men, jag vet i alla fall att den funkar! :)
idag sov jag till kvart över tio då jag tvingades vakna, fick inte ens sova 8 timmar, skandal!!! körde till pappa efter frukosten och hämtade hem fred, de passade honom igår. han var lite sur på mig eftersom jag bara hade "övergett" honom, men nu är vi kompisar igen... hehehe... spelade in ett "porträtt" om marlene schmitt (hon som spelade "maude varnaes" i den danska kultserien "matador") och ett "porträtt" om gene kelly, han behöver ju ingen närmare presentation direkt... hehe... vad else... såg på nyårskonserten från wien och sen på backhoppningen från garmisch partenkirchen, traditioner är till för att brytas, brukar man säga, men inte i detta fallet... hehehe... ganska skönt att ta det lugnt efter festande med tv-program där man inte behöver anstränga hjärnan alltför mycket... ;-)
men nu... nu ska jag ta mig till badkaret och slappna av rejält, sen äta äpplekaka!

bæjó

Inga kommentarer: