måndag, januari 17, 2005

första dagen i skolan

för den här terminen, japp! gick upp halv elva, var så himla lat. gick tidigt till skolan med gummi, han skulle vara i e-huset och jag i g-huset. när jag kom in där så var det en jättekö till registreringen, det tog min 15 minuter innan jag väl var klar och kom bara två minuter för sent till min lektion. det gjorde inte precis något eftersom det bara var genomgång av vad som händer i vår nya kurs: "film och mediaanalys", lite rip-off av förra kursen, men detta ska vara förberedande inför vår b-uppsats.
slutade ganska tidigt så jag hann göra lite på hemsidan innan jag tog mig hem. gummi gjorde hamburgare med pommes till middag, mycket gott. nu sitter vi och tar det lugnt framför tv-n. jag har till och med gjort läxan till imorgon. ska se "the shining" imorgon, har vi redan sett, men det är för att vi ska göra någon slags analys på den med hjälp av folksagofigurer... hehehe...
stebbi flyttade tillbaks i sin lägenhet idag, så nu är väl saker och ting som de ska vara, förutom vädret. det är varmare än vad det brukar vara i januari, men det är ok. jag är inte så jätteförtjust i kyla... :þ

nu ska jag slappa vidare... ha det så underbart!

bæjó!

Inga kommentarer: