måndag, januari 31, 2005

cat-in-box

det är vad jag har. istället för att säga "bag-in-box", så kan man säga "cat-in-box"... :þ ända sen jag och gummi kom hem från ica igår så har jag katten hoppat in och ut ur den översta bananlådan. han älskar också att ligga och sova i den. :)

idag var jag i skolan 13.15-15, hade föreläsning om motsatsanalys och hur en berättelse är uppbyggd, det var inte direkt spännande, men man överlevde. vi blev visade ett avsnitt av "wallace & gromit", en animerad (lerfigurer) serie om en man (uppfinnare) och hans hund. har sett några avsnitt innan, så jag visste direkt vilken det var. avsnittet heter "the wrong trousers" och handlar om ett par robotbyxor som gromit får i födelsedagspresent. sen flyttar en ökänd brottsling in hos dem, i form av en ond pingvin... hehehe... och när han begår brott så har han en röd gummihandske på huvudet... det avsnittet har jag sett tre gånger innan, det är så himla bäst! speciellt när gromit lägger ny räls i rask takt... hahahaha...

jaja, har också varit och tränat "centre" idag och så bakade jag pizza till mat idag. mycket mycket gott! :)
imorgon har jag skola hela dagen, först ska vi se ingemar bergmans "smultronstället" och sen har vi föreläsning på eftermiddagen... usch... ska man upp tidigt? vad taskigt... ;-)

gummi har varit och spelat fotboll idag med stebbi, drengur och jóna. jag tänkte först vara med, men sen såg jag den "trevliga" isen på marken och insåg att utan dobbar så var det ingen idé att ens försöka... jaja... imorgon ska jag dansa, det ska bli kul!

nu orkar jag inte skriva mer, så ni får hålla tillgodo med detta! ha det så bra allesamman!

bæjó!

Inga kommentarer: