torsdag, januari 20, 2005

snö och kallt... brrrr...

tittade ut genom fönstret idag och upptäckte att det snöade ymnigt och att marken var täckt av ett tunt lager snö... uff... inte nu igen, men jag antar att det är bättre än regn... hehehe... det kunde dock ha varit bättre än regn om inte det hade varit en blandning av luftig snö och slask. mycket trist att promenera igenom med bieffekterna att det var mycket halt och man blev hur blöt som helst om byxorna bara genom en liten promenad ner till centrum... :(
jaja... kl 11 kom gruppmedlemmarna hem till mig. det var jag, sofie, linda och hekuran. vi skulle välja en valfri äventyrsfilm och skriva en analys om den utifrån vladimir propps teori om ryska folksagor - ganska intressant. vi valde "star wars V, the empire strikes back", enligt mig den bästa star wars-filmen so far, helt enkelt... genialisk. ;-)
vi fick fram överraskande mycket information av filmen och det ser ut som att vi lugnt kan fylla 15 minuters redovisningstid imorgon... wohoooo... ska också visa ett filmexempel av en "struggle" samt visa exempel på hur den "falska hjälten" återförvandlas till "hjälpare" genom att våra hjältar gör ett besök i Bespin, "molnstaden" - för att översätta det rakt av från "the city in the clouds"... :)
jösses, vilken star wars-"tönt" jag är... :þ men, det kan inte hjälpas. som filmstuderande kan det inte undgås... hehehe... men, allt är faktiskt nannas "fel" som introducerade mig till star wars och star trek under högstadiet/gymnasiet... för det är jag henne evigt tacksam (?) :þ
gummi lagade mat idag, jag var för lat för det. gott med pastagryta, dock var det chilikorv i det... aaaaaaahhhhh, lite "hot! hot! hot!" ;-) men, gott!
ikväll har jag, bland annat, sett (och spelat in) sista delen i dokumentären "vi äter ihjäl oss", mycket intressant att se. de intervjuade camilla rova, bland andra, hon jag läst om i mina viktväktar-tidningar. det var kul att återse henne.
what else? imorgon skola... mellan 10.15-11, inte särskilt ansträngande. det är kul med seminarium. hoppas jag får mina csn-pengar imorgon, det är några som fått idag... we shall see...

jaja, det blev nog veckans längsta blogg... hihi... men, det är alltid skoj att skriva av sig när man behöver... så, till er alla, från mig... en riktigt god natt! :)

bæjó!

Inga kommentarer: