söndag, januari 09, 2005

back to school

var det idag, och det var jättekul! men, lilla knudan blev trött vid ett och gick hem istället. där fann hon att hennes pojkvän inte gått och lagt sig än, vilket var tur eftersom hon avskyr att väcka sovande människor. o
innan jag gick ner, så var jag först uppe i min lägenhet och lämnade av lite saker och sa godnatt till min lilla katt, har var otroligt kelig och krävde en god stunds kelande... hehehe... men, det är han värd...
lördagen var annars inte så värst innehållsrik, gjorde inte mycket av värde, förutom att ligga på soffan tillsammans med katten och kolla på damernas skidskytte från tyskland, samt herrarnas 10 km klassisk stil från estland. intressant att se att en hyffsat otippad norska vann damernas skidskytte och går ut som första tjej i morgondagens (läs: dagens - det är ju söndag nu... :þ) jaktstart. hon har dryga 40 sekunder (tror jag) till tvåan. jag kollar alldeles för mycket på sport... hehehe... nej, jag tycker faktiskt att det är otroligt spännade att kolla på skidåkning, speciellt skidskytte och fristil. jaktstarterna brukar bli roliga, får bara hoppas att jag är vaken när det börjar... :)
jaja... vid halv åtta kom jag hem till lisa och vi hade förfest (jag, lisa, sara och emy). det var mycket trevligt och kul. sen drog vi till kåren tio i tio så att vi kom in gratis. kvällen där var mycket rolig, bra musik, lagom med folk (kul folk dessutom). två grattis - ett till markus och anna som gifter sig om en vecka - anna hade sin möhippa på kåren... det andra grattiset går till katrin och heléne som förlovade sig på nyårsafton... grattis! :)
what else is new? ingen aning, faktiskt... ska maila iväg frågor till jóna imorgon och hoppas att hon får dem i lagom tid... och så ska jag maila iväg till arbetsansökningar till ísland... håll tummarna, gott folk.

det blåser dessutom orkan utomhus (i alla fall otroligt stark storm), hemmavid i skåne var det orkan tidigare ikväll och folk i malmö, göteborg och längs med västkusten ombades att stanna inomhus... vilket inte är så himla konstigt... man kan ju knappt gå där ute. i bolougnerskogen hade ett antal stora grenar fallit ner från tallarna... tur att man inte träffades i skallen av dem... hehehe... ;-)

jaja... klockan närmar sig halv två och det är dags att sova nu. ni får ha det så bra allesammans! sov gott!

bæjó!

Inga kommentarer: