onsdag, januari 05, 2005

lång väntan...

både på att skolan ska börja (17 januari) och på att gummi ska komma hem. tiden går väldans sakta, men man försöker fylla den med aktiviteter. idag hade jag en rejäl sovmorgon, sov till kvart över elva, men då hade jag varit vaken till och från hela morgonen pga. en morgonpigg katt... hehehe... i alla fall så kom jag upp ganska snabbt och körde ner till stan för att handla. tog en runda inom jobb och sa hej till veronica som jobbade idag. sen hämtade jag foton inne på tobaks- /spelaffären (inne på commerce) och fnissade lite åt min obsession med att fotografera min katt... hade foton på fred liggandes i en påse, under täcket, i min fjällräven-väska och på en massa andra platser, bland annat liggandes på gummi när han sitter och sover på min soffa... riktigt sött är det... :)
efter det gav jag 20 kr till lions (till katastrofen i thailand/indonesien/indien), har redan gett pengar tidigare, men jag ville ge lite till... man känner sig så liten här på jorden när något så stort (9,0 på richterskalan) och fruktansvärt inträffar... fortfarande saknas det 1903 svenskar, de flesta försvann i khao lak. även norge, finland, tyskland, england m.fl. drabbades, allra värst drabbades självklart invånarna i respektive land och region...
jag gick och handlade lite på willy´s, det ekade lite när jag öppnade kylskåpsdörren... hehehe... sen körde jag till öb och avslutade utflykten med ica norrmalm. nu har jag mat och dryck här hemma... :)
har ätit köttfärssås idag igen, det räcker till imorgon också. ganska skönt att slippa tänka på maten var dag, bara till att koka pasta och värma sås, så är det klart... :)
nu ska jag strax poppa lite popcorn och kika på "top model 3"... ha det så bra allesammans!

bæjó!

Inga kommentarer: