tisdag, januari 25, 2005

nu ska vi prova igen...

japp, bloggen funkade inte riktigt som den skulle igår, den ville inte uppdatera riktigt... :( igår var det föreläsning om skräckfilmer och vilka tecken man skulle leta efter för att veta redan i början hur det skulle gå för de olika karaktärerna. vi har dessutom hitchcock-tema, så idag såg vi duschscenen ur "psycho" och hela "vertigo". den var bra, lite seg, men bra. hitchcock har en förmåga att göra nåt "ooooooolidligt spännande", och det var den. synd bara att slutrepliken var lite tunn. :(
igår var jag och tränade centre, det var mycket skönt, inte alls svettigt och så. skulle varit och dansat idag, men gummi mådde inte bra, och jag är inte särskilt förtjust i att gå ensam när det är mörkt ute. en av mina väninnor råkade ut för en hemsk sak för nåt år sen, och det vill inte jag uppleva.
idag var jag i skolan mellan 9.15 och 11.30, sen har jag varit och storhandlat. fick ju våra pengar i natt, så jag har dessutom betalt mina räkningar och betalat av lite på skulden. har väl dryga 2000-2500 kr kvar att betala av till mamma. wohoo... snart skuldfri! :) men, ni ska inte tro att jag slösat bort pengar och lånat en massa av mamma, nej... för nästan exakt ett år sen råkade jag ut för blixthalka vid willy´s, krockade i 30 km/h och kvaddade framdelen på min bil. det kostade 6600 kr att fixa och dessutom fick jag någon liten skuld till... så jag var väl uppe i 9500 kr i skuld till mamma, tror jag... hehe... men, nu är den snart avbetalad! wahooo!
what else... hm... gummi gjorde hamburgare idag, ja jag vet, vi äter det ofta, men jag hade absolut noll fantasi vad vi skulle äta - det var det lättaste... :) har även spelat "call of duty", ett krigarspel (multiplayer) som har andra världskriget som bakgrund... hur kul som helst! jag var inte helt urdålig, lyckades ganska bra mot "experterna" ari och gummi... :Þ
nu sitter jag och bloggar och kikar på tv, det blir en lugn kväll... så... ha det gött!

bæjó!

Inga kommentarer: