fredag, januari 07, 2005

en helt vanlig fredag...

har det varit idag, japp! gick upp vid elva, tog hand om min katt och gjorde lite saker hemmavid. åt mackor till frukost idag med hangikjöt på, det var så otroligt gott! :) när det sen hade slutat regnat, gick jag ut och promenerade lite, det var inte så farligt kallt.
gummi var i skolan och pluggade med johan inför deras tenta på måndag, de har även tenta nästa lördag, stackare... :(
när han kom hem, kollade vi lite på "time team" och körde sen till maxi och handlade. jag hade mat, men det hade inte han... hittade filodeg idag som jag ska göra goda feta/spenat-"kuddar" av och sen göra något (bättre sent än aldrig) med den gravade laxen i frysen och lite annat till... kan bli otroligt gott! :)
när vi kom hem så var vi båda vrålhungriga. gummi åt en pizza han köpt på maxi, men jag hade nöjet att få avnjuta en kindabjúgu!!! mmmmumma, säger jag bara... hehehe... åt det tillsammans med rotmos och rostad lök. till er som inte vet vad kindabjúgu är för något, så kan det lättast förklaras med orden: "rökt fårkorv man kokar och äter"... :þ
imorgon är det "back to school", det ska nog bli hur kul som helst, ska ha på mig slips, kavaj och vit skjorta. till det ska jag ha min blå/svartrutiga kort-korta kjol med nån slags skor och strumpbyxor, har inte riktigt bestämt mig, vi får se helt enkelt... hehehe...
men nu ska jag kika vidare på tv... ha det så bra allesammans!

bæjó!

Inga kommentarer: