torsdag, januari 27, 2005

"underbar" huvudvärk...

har jag haft hela dagen, ända sen jag gick upp tills för en liten stund sen då brustabletterna jag fick av jóna började verka. tack så jättemycket, jóna! jag sparar de vanliga tabletterna till en annan gång... :)
hade seminarium idag från 13.15 till 14, det handlade om två olika analyser av "citizen kane" som inte kan kombineras. intressant, men ganska skönt att inte ha så mycket skola med tanke på huvudvärken.
efter lektionen gick jag, gummi och sofie ner till stan. sofie skulle till systembolaget, jag och gummi till skövdebostäder. jag skrev på kontraktet idag och sa upp min gamla lägenhet. gummi sa upp sin. så... någon som är intresserad? ;-) längtar till vi flyttar in, ska bli skönt att slippa tränga in sina saker i ett rum.
åt clubsandwich på kryddan idag och så lite ananas framför "extreme home makeover". nu sitter jag och kikar på ett minnesprogram om auschwitz. det är 60 år sen det befriades och man blir ordentligt berörd av att se bilder, lyssna till överlevande och till specialskriven musik. att något sånt kunde ske... det är helt ofattbart! det ska aldrig få hända igen!

gummi och ett par till är nere hos honom och spelar poker. hoppas de har det skojsigt. jag ska försöka hitta någon kompis att prata med på msn.

imorgon är jag ledig, då ska jag läsa lite läxa, träna och fixa lite tidningspapper samt ett par kartonger. på lördag är det glamour-tema på kåren, ska bli extremt rolig, ska rota fram lite glitter och glamour ur garderoben, kanske man borde ta sig en tur till erikshjälpen på lördag för att se om man hittar något... hehe...

what else? ja ni... inget mer jag kan komma på för ögonblicket. så, ni får ha det så bra så länge, jag återkommer imorgon med fler nyheter från "skövde - händelsernas centrum"... (yeah right... :þ )

bæjó!

Inga kommentarer: