söndag, februari 28, 2010

Utmaningsdags!

Som jag skrev innan så var jag inte riktigt nöjd med min marsutmaning. Jag har nu suttit och klurat på hur jag kan förbättra den. Här kommer utmaning, version beta:

  • Inget godis (ej heller nötter med choklad/torkad frukt heller, inga chips eller andra snacks. Naturella nötter och popcorn är helt okej)
  • (Tog bort förbudet mot kakor och bakelser eftersom man nog kommer få fika med sina kollegor, men jag får istället göra det med måtta)
  • Träna minst två gånger i veckan (enligt mitt nya program eller någon klass, beroende på tid på dygnet)
  • Simning två gånger i veckan
  • Vardagsmotion: Promenera till och från Malmö central (det tar cirka 20 minuter, om jag inte missminner mig)
Den skiljer sig inte så mycket från förra versionen, men jag känner mig mer nöjd. Utmaningen tar slut lagom till påsk, då vi kommer få varsitt påskägg från Ísland. Den första april är på skärstorsdagen, så det är bättre timing än förut.

Jaja, nog om detta. Jag var och simmade i förmiddags enligt följande program:
  • 250 m insim
  • 4 x 100 m bröstsim
  • 4 x 100 m ryggsim
  • 4 x 50 m medley
  • 50 m bad
  • 4 x 100 m frisim, tempo 1-4
  • 4 x 100 m medleyben (ben/armar/ben/armar)
  • = 2100 m på en timme
Efter simningen körde jag hem, badade och åt och körde sen till Willys för att veckohandla innan alla andra helghandlare skulle dit. Under eftermiddagen har jag sett BBC-serien "Emma" (se bild till höger), som jag tipsade om igår. Såg del ett igår och de tre övriga delarna idag. Vilken bra serie! Och vilken bra chans att få mer djup hos de mindre karaktärerna, Jane Fairfax, Mrs Bates och Miss Bates, för att ta några exempel. Mrs Bates märker man knappt av i de tidigare adaptionerna, men här får hon ett helt annat djup med bra kameraarbete. Very pleased, indeed! :)

Nu blir det de sista kilometrarna i femmilen. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: