torsdag, februari 25, 2010

Med tröga armar...

... simmade jag idag, men det var väl bara väntat. Hade svårt att rotera ordentligt i mina armtag, men framåt gick det. Kvällens pass såg ut så här.

  • 350 m insim
  • 8 x 25 m delfinkickar, tempo 1-4
  • 3 x 100 m DPS (räkna armtag/25 m - försök hålla samma antal simtag/25 m för varje 100 m)
  • 3 x 100 m A2/A3 (varannan 25:a långsam, varannan 25:a snabb)
  • 3 x 50 m A2 DPS (samma antal armtag/25:a i långsamt tempo)
  • 3 x 50 A3 m (Snabbt tempo)
  • 6 x 25 m A3 start 30 sek.
  • 50 m avsim
  • = 1450 m
Jag tror säkert att jag hade orkat mer om jag inte varit så trött i axlarna. Men jag orkade i alla fall hela programmet.

Angående min egen marsutmaning så ser den ungefär ut så här:
  • Inget godis (ej heller nötter med choklad/torkad frukt heller, inga chips eller andra snacks. Naturella nötter och popcorn är helt okej)
  • Ingen glass
  • (Tog bort förbudet mot kakor och bakelser eftersom man nog kommer få fika med sina kollegor, men jag får istället göra det med måtta)
  • Träna två gånger i veckan enligt mitt nya program (och då räknar jag inte med min simning som också är två gånger i veckan)
Nu ska jag strax i säng. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: