söndag, februari 21, 2010

What a day!

Hemkommen från simningen. Eftersom det var tävlingar så fick vi andra simmare lite mer fritt att träna som vi ville. Jag och en kompis fick ett program vi kunde följa och när det var slut så hittade vi på lite till. Det bästa var också att vi hade två timmars tillgång till banorna istället för en timme. Så på en timme och fyrtiofem minuter simmade jag:

  • 300 m insim
  • 4 x 125 m medley
  • 8 x 25 m medley, fart 1-4
  • 200 m frisim
  • 4 x 150 m bas (ben, arm och sammansatt - jag simmade bara armar hela tiden)
  • 4 x 50 m frisim
  • 4 x 50 m bröstsim
  • 100 m medley
  • 4 x 50 m frisim
  • 100 x 2 m frisim
  • 100 m avsim
  • = 2800 m simning på 105 minuter
Det som var riktigt nice var att jag lyckades knäcka fjärilssimmet, dvs. jag lyckades få till det efter mycket om och men. Dessutom fick jag till riktigt bra vändningar i frisimmet. Det har jag haft problem med nu när jag inte kunnat kicka med benen. Vilken dag! :) Är så himla nöjd med dagens pass.

Resten av dagen kommer att gå i lugnhetens tecken. Ute faller snön i små, små flingor och det är minusgrader ute. Hoppas det blir en lika bra dag för Sverige i OS som igår. Grattis till Marcus Hellner och Johan Olsson som tog OS-Guld och OS-Brons på dubbeljakten! Vilken körning av den senare och vilket teamwork av resten av gänget.

Imorgon blir det fitnesstest med PT. Undrar hur mycket kraft jag lyckats skrapa ihop tills dess. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: