måndag, februari 22, 2010

Dags för lite nyheter

Ja, nu har jag det på svart på vitt. Ett kontrakt för tolv månaders vikariat som församlingshemsvärdinna i Lund. Börjar gå bredvid på måndag och en vecka senare geht´s los. Mina uppgifter kommer främst vara lokalvård men även bakning, matlagning och kyrkkaffe. Dessutom får jag hjälpa till vid behov på helger. Jag ser jättemycket fram emot att få börja jobba och efter kick-offen i fredags så vet jag att kommer trivas med mina kollegor. :)

Den här dagen har också varit spännande. Jag hade min första PT-timme på SATS och vi mätte precis allt idag och gjorde ett fitnesstest. Det visade sig att jag låg på "medel" i det mesta, förutom magen och benen, där jag låg "över medel" och på "excellent". På onsdag är det dags för timme nummer två. Då är det dags för kost och
pulstest.

Efter lunchen körde jag till Willy´s och veckohandlade. Därefter belönade jag mig själv med
dokumentärfilmen "the September Issue", som handlar om amerikanska Vouge och dess medarbetare (först och främst Anna Wintour). Riktigt bra dokumentär, men jag måste nog se om den minst en gång för att uppfatta allt de säger.

Imorgon blir det städning för hela slanten. Resten av dagen ska jag vila och ta det lugnt. Har tränat tre dagar i rad och mina muskler kräver vila. Nu blir det OS-sprinter. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: