måndag, februari 01, 2010

Ute på äventyr

Har varit hemifrån i två och en halv timme idag, en timme längre än vad jag planerade. Hade planerat att köra till veterinären, köpa tabletter till katten, tanka och sen veckohandla. Typiskt nog hade tabletterna tagit slut, så jag körde till Midhem, tankade bilen och körde sen till Lundabygdens djursjukhus i Lund för att köpa tabletterna där. Efter den lilla omvägen kom jag tillslut till Willys och veckans matshopping. Nu är kylen fylld, katten har ett halvår av tabletter och vi har en fulltankad bil. :)

Igår lärde jag mig en ny sak: hur man tinar upp ett fruset nyckelhål på bilen. Hade känts dumt att komma till bensinstationen idag och inte kunna låsa upp tanklåset. Med lite varmt vatten så gick det som en dans. Nyckeln går ända in och nu funkar allt som det ska.

Såg innan på tv.nu att "Sex and the city" ska börja sändas på eftermiddagarna på Tv3. Jippie! Visserligen har jag alla säsongerna på dvd, men vår dvd-spelare kastade in handduken innan jul så av förståeliga skäl så blir det inget där. Bara jag kommer ihåg att ställa över från xboxen till tvn när det börjar. ;-)

Vi hörs.

Bæjó!

Ps. Överlevde min första helg utan godis. Istället blev det lite popcorn, både på lördagen och söndagen. Duktigt jobbat! Nu är jag inne på vecka två av den godisfria månaden. Här till höger (ni måste nog scrolla ner lite) så hittar ni också vilken dag jag är inne på. Ds

2 kommentarer:

Gulli sa...

Varmt vatten är ingen bra ide, vatten fryser jo ;) Bra som tilfällig lösning visst men kan skapa mer problem än det löser.

Låsspray är mycket bättre, borde inte kosta mer än 30-40 kr.

Stína sa...

Ja kanske det, men idag (dvs. dagen efter) var låset fortfarande upptinat... Muahahaha... Så nu är bilen upptankad och locket låst = 640 km tills nästa gång. Den tiden, det bekymret... ;-)