torsdag, februari 17, 2005

vacker prinsessa...

det är jag, det... :) det har varit en bra dag idag. började med att jag skulle sova till tio, men försov mig till elva eftersom jag "bara skulle vila fem minuter till"... hehehe... duktig flicka! ;-)
jaja, jag och katten sussade sött till elva då jag vaknade till och konstaterade att väckarklockan visade allt för mycket. skyndade upp och in i duschen, sen gjorde jag mig iordning, matade och klappade katten och mycket mer innan jag skyndade mig iväg till jobbet. hade sällskap till skolan med gummi.
jag jobbade 12-17 idag, det gick hur bra som helst, förutom lite smärta då och då i foten och för lite att göra ibland. var ensam i butiken mellan 12.15 och 14.00 eftersom christel var och kollade på en lägenhet som inte alls var som hon tänkt sig och sen var hon och åt lunch. men, det var så lite att göra att jag klarade kunderna ensam, även om jag haltade... :)
fick en liten rast vid halv tre-tiden och skyndade iväg till eurobaguette och köpte mig en baguette med ost, skina och rostbiff. på vägen tillbaka till nilsons, köpte jag lite pålägg av den tyske försäljaren på torget. pratade lite tyska med honom och han berättade att han var från lübeck. mycket trevlig, och han säljer även ost och bröd a la tyskland, så jag kan ju köpa av honom när jag ska hem till skåne eller när mamma kommer på besök... :)

när jag kom hem från jobb, kokade gummi pasta åt oss, sen köpte vi lite godis på hallonet och nu kikar vi på "insider" om "världens mest sjukskrivna land" - dvs. sverige... pinsamt... har förberett lite inför redovisningen imorgon, har bestämt vilken del av filmen jag ska visa och någorlunda vad jag ska säga. ska läsa igenom det lite imorgon bitti innan jag går till skolan. är rädd för att jag kanske har för mycket info för 10 minuter... :(
ska även ringa doktorn imorgon bitti och få en akuttid för min hälsena. var och kollade på nya aerobic/step-skor idag och hittade ett par jag ska köpa som kostar 999 kr. jättefina och kanonbra stötdämpning. sen ska jag gräva fram mina böcker till nästa kurs och börja läsa. visst har jag läst "pride and prejudice" (av jane austen) ett antal gånger och sett tv-serien ett par hundra gånger (lagom överdrift... hehehe...) så är det nog bra om jag ser om och läser om den. har även en "the making of..."-bok och en bok om "jane austen´s England", en bok som handlar om samhället hon levde i som ligger till grund för hennes romaner. ska skriva om adaptioner, kommer att bli mycket intressant att göra den här uppsatsen... :)

jösses vad jag skrivit, hoppas ni inte har somnat... hehehe... ha det så bra!

bæjó!

Inga kommentarer: