onsdag, februari 23, 2005

I said: brrrrr... it´s cold out there...

it must a snowstorm in the atmosphere! ;-) hehehe... kände för att göra lite "bring it on!" på dagens blogg...
gick upp kl 10 idag, en hel halvtimme tidigare än vanligt, men det beror kanske på att jag gick och lade mig tidigt igår och somnade inom en timme...
hade seminarium från 13.15-15 och sen klassmöte till tjugo över fyra. seminariumet var det första vi hade med vår handledare, ola. mitt första intryck av honom var verkligen bra. han har varit handledare åt studenter som skrivit c-uppsatser, så han vet verkligen vad han gör. ska skriva två sidor imorgon med mål och metod och frågeställningar och så vidare och så vidare till honom. han gillade min idé åtminstone :)
på klassmötet hade vi fortsatta diskussioner kring det vi påbörjade förra veckan. tiden gick snabbt och jag kom hem halv fem.

det är verkligen freezing cold där ute, man vill absolut inte sticka näsan utanför ytterdörren om man inte måste. har lektion först på tisdag så under dessa dagar ska jag börja läsa romanen, se tv-serien, och boka litteratur på libris. wish me good luck! :þ
ikväll gjorde jag kyckling i ugnen, kokade ris, och serverade sötsur sås till. det var verkligen gott, och det märks att man börjar vänja sig vid att laga kyckling i en ugn som inte funkar som den där hemma, den man är van vid... ;-)
har kollat det svenska "top model" idag och det är verkligen inte lika "bra" som den amerikanska versionen. den svenska känns så wannabe, så plastig och konstig... känns inte lika "äkta" som den amerikanska... kanske är det för att svenskar inte kan göra något sånt. amerikanarna är lite mer ytliga och har mer dubbelmoral och hela deras kultur är som programmet... no offense... men, så är det... ;-)
håller på att tvätta för fullt, hade knappt några rena kläder kvar... hehe... men, nu ska jag kika vidare på tv. ha det så underbart allesammans!

bæjó!

Inga kommentarer: