måndag, februari 07, 2005

fortfarande trött...

men, jag antar att jag väl får skylla mig själv när man är uppe halva natten... hehehe... igår gick vi upp vid tolv och gjorde inte mycket vettigt. jo, gummi pluggade lite, men jag gjorde inte ett dyft.
halv fyra, ungefär, gick jag över till ettan och åt semlor med lite spexare hemma hos hanna och anders. de har en exakt likadan lägenhet som den vi ska ha så jag checkade in lite mått och så. :)
sen när jag kom hem så gjorde jag middag, resterna av köttfärssås tillsammans med ny. till det: spaghetti. vi körde och handlade på ica efteråt.
kvällen gick ganska snabbt, jag kollade på "ELLE-galan" på femman, sen spelade vi lite "Call of Duty" med de andra pojkarna. lika kul som alltid! :D
när vi var klara med det (ca midnatt) så såg vi att drengur hette "superbowl hjá jónu" och blev lite nyfikna. så vi blev inbjudna dit, matchen skulle precis börja mellan "philadelphia eagles" och "new england patriots". från början var det jóna, drengur, gummi och jag som satt och kikade med så småningom droppade även gulli och elli in. jóna bjöd på tortillachips med hemmagjord (och ugnsvarm) salsa med ost, lite chokladkex och lite godis. gott gott gott! ;)
i början av tredje kvarten så orkade jag inte längre, då var klockan mellan två och halv tre. då hade man avnjutit halvtidsunderhållning av högsta klass: sir paul mccartney som sjöng "drive my car", "get back" och "hey jude" från sin beatles-tid, samt "live and let die", från sin tid med the wings, låten som även var titellåt till bondfilmen med samma namn. satt och rös av välbehag när man hörde honom sjunga, beatles-fan som man är... hehehe...
jag kom i säng tjugo i tre och kunde inte somna. mellan halv fem och fem kom gummi hem och så småningom somnade jag också.
snart ska jag i skolan, ikväll återkommer jag med ny blogg... ha det så bra!

bæjó!

ps. bör tilläggas att "new england patriots" vann super bowl! :) ds.

Inga kommentarer: