tisdag, februari 22, 2005

en dag som alla andra...

sov till halv elva när det helt plötsligt knackade på dörren. det var kvartersvärden som skulle inspektera lägenheten, men jag hade ju bara ett täcke runt mig så han skulle komma tillbaka senare... det har han ännu inte gjort, så kanske imorgon... efteråt var jag så pass vaken att det inte var lönt att lägga sig igen, så jag började gå igenom litteraturen jag lånade hem igår.
det visade sig att böckerna inte var till någon användning alls, dock kunde jag använda ex-jobbet jag lånat... än så länge har jag ett citat (wow liksom...) och strax över 400 ord (duktigt av mig!!) :)

har åtminstone kommit igång med min uppsats. det handlar om adaption, från bok till tv-serie, i detta fallet "pride and prejudice" av jane austen, den har blivit film och tv-serie och miniserie ett antal gånger. funderar på att köpa ett vhs-band med en miniserie från 1980... men, det är från usa, så jag ska först kolla att min video har ntsc... lite trist att lägga ut pengar på något som kanske inte funkar... :(

när gummi kom hem från skolan så körde vi till ica och handlade lite, sen körde vi till kryddan och köpte middag. har suttit hela dagen och funderat på vad vi skulle ha till middag, but nothing came to mind... så, en falafelrulle till mig och en kebabpizza med pommes till gummi... gott, som alltid... :)
jaja... skola imorgon, 13.15-16.30, har handledning först och klassmöte efterråt. vet inte om jag orkar eller hinner med spexmötet, men vi får se... då får gummi laga mat...

medicinen funkar alldeles utmärkt, förresten... fjärde dagen idag och jag känner knappt av att min hälsena är inflammerad... :) snart har tio dagar gått och då får jag äntligen träna igen! wohooo! ska köpa nya träningsskor också... wohoo! igen! ;-)

men men... nu ska jag kolla vidare på tv... ha det så underbart i snön (om ni har snö, det vill säga!)

bæjó!

Inga kommentarer: