lördag, februari 19, 2005

en liten blogg mitt i natten

det är vad detta är :-) har precis kommit hem från en jättetrevlig kväll hos jóna fylld med spel och skratt... :-) men... det var ju inte så fredagen började, vill ni höra? låt mig då börja om från början...

det var en gång en liten flicka som gick upp halv åtta på morgonen en kall februarimorgon för att göra sig iordning för en redovisning... va? ska jag inte skriva om mig själv i tredje person? okej då... :þ jaja, jag gick upp halv åtta i morse för att vi skulle börja 9.15 och jag ville ha lite extra tid till att förbereda mig. var lite nervös, första redovisningen själv, är ju van vid att redovisa i grupp. men, det gick hur bra som helst, jag var först att redovisa och lyckades precis hålla maxtiden på 10 minuter...
tog mig sakta, men säkert, hemåt och dödade lite tid tills det var dags att bege sig till doktorn. där konstaterade de att jag hade en inflammerad/överansträngd hälsena och jag fick tabletter utskrivna samt ett par kryckor så att jag kunde avlasta min "friska" fot... hm... börjar känna symptom där också... :-( inte kul alls, men det är nåt jag får leva med...
på vägen hem stannade jag till vid ica och köpte hem de sista ingredienserna till dagens middag - pizza! :-) den blev hur lyckad som helst, som vanligt, och är nu en del av min lista av maträtter jag gärna gör... under eftermiddagen pratade jag med jóna och frågade om det var nåt skoj på gång och hon sa "kanske"... det blev också en massa spel och skoj ikväll...
hemma hos jóna spelade vi hennes hemgjorda partyspel där målet är att bli så packad som möjligt, vilket åtminstone en av deltagarna tycktes bli... hehehe... han blev också inofficiellt utnämd till "dagens klantarsle" genom följande bravader: 1) lyckades spilla ut en halv flaska öl på golvet när han skulle göra ett tyskt trick och 2) lyckades krossa ett ölglas när han spelade lufttrummor samt försökte ge ett glas till guðni... starkt jobbat säger jag bara!... hehehe... närvarande var: jóna, drengur, hanna, óli, jag, gummi, ari, sædís (jónas trevliga kompis från ísland), elli och guðni (även gulli som kom förbi en liten stund). dvs. ett mycket lagom gäng :-) ibland förstod man inte allt, men man gjorde sitt bästa och det var hur kul som helst. tog bilder också, men de kommer inte upp förrän imorgon... tills dess... ha en fortsatt trevlig natt! I know I will... :þ

bæjó!

Inga kommentarer: