söndag, februari 13, 2005

snö, snö, snö!!!

ja du, det hade man inte kunnat tro igår eftermiddags när jag kom hem från jobbet. visst hade de varnat för oväder, men aftonbladet sa "skåne, halland, blekinge och östra svealand", alltså inte skövde. ungefär en kvart efter att jag sagt till mamma att vi undsluppit vädret, så började det snöa... hm... tur att man skulle stanna hemma och inte festa.
det gick bra att jobba igår, ganska mycket folk och vi klarade veckobudgeten galant. hade en kund som köpte tre par skor på samma gång (typ 2250 kr) till hela familjen. det var lite kul att ha hand om en sån stor summa. hittade också mina drömskor! wohoo... har letat, i ett drygt år, efter ett par fina, vita ballerinaskor som man, bland annat, kan ha till min nya kjol och så. vi får även, som anställda, bidrag till arbetsskor. jag får 400 kr och skorna kostar 550 = jag behöver inte betala mer än 150 kr (!!!) för skorna! inte konstigt att jag provade ett par 39:or och lade undan dem snabbare än att man hinner säger "skor"... hehe... ska även köpa ett par fina sandaler som kommer lite senare i vår, kanske ett par loafers för 350 kr... oj, vad jag ska handla skor! men, jag har gjort mig av med så många att jag behöver nya... ;-)
jaja... igår kväll hände inte mycket. vi var och åt på kryddan med axel, ingibjörg och ari. mycket trevligt och gott. hade inte ätit pizza på evigheter, så det smakade bättre än någonsin. :)
senare på kvällen spelade vi "call of duty" med elli, axel, villi och guðni. det var kul, men jag är inte riktigt förtjust i att spela i team eftersom jag vill spela hela tiden och inte bara vänta på att de andra ska dö eller lyckas för att jag ska få vara med igen... hehe... vi spelade till... typ sent i natt och sov till halv tolv.
det var meningen att vi skulle köra till maxi och handla idag, men pga ca 20-30 centimeter snö ute, så rör jag inte bilen frivilligt. jag experimenterade med maten idag, gjorde pasta med en sås av spenat, fetaost och gravad lax. intressant smak, om man säger så... hehehe... det var inte äckligt, men inte gott heller... lutar mer åt gott än äckligt... och så var det också väldigt mättande! vi var helt överraskade halvvägs in i måltiden att vi höll på att bli otroligt mätta!
just nu tvättar jag och ska snart se ett program på svt om 60-talet. mamma rekommenderade det.
imorgon är det alla hjärtans dag, har fortfarande not a clue vad vi ska hitta på. vi pratade lite löst om restaurang, men jag har så dålig erfarenhet av detta!!! har aldrig varit tillsammans med någon när det har varit alla hjärtans dag, så jag vet inte "hur man gör"... hehehe... äsch, annars gör vi något anti, typ mcdonald´s och south park på datorn... hahahaha... typ...
jaja... nu är det tv-dags! ha det!

bæjó!

Inga kommentarer: