fredag, februari 11, 2005

åter helg...

ja, jag vet att fredagsrubrikerna inte varierar så mycket, men jag är lika förvånad var fredag att en vecka redan gått. om sex veckor är jag och gummi hemma i skåne och firar påsk. tiden går så himla snabbt. :)
idag var jag i skolan 10.15-11, hade seminarium kring ett kapitel i boken vi har till kursen. det gick bra, det var en avslappnad stämning och lätt att prata.
resten av dagen har varit väldigt lugn, jag har ont i fotleden, en sugande smärta som sprider sig upp till knäet. beskrev smärtan för jóna och hon sa att det kunde vara benhinneinflammation. usch, det hoppas jag inte eftersom jag hittat roliga träningsformer och har egentligen inte råd med nya skor som stödjer mina fötter bättre. men, jag antar att jag får väl investera i ett par nya träningsskor, mina gamla är antagligen orsaken till att jag har så himla ont i vänter fot/ben. :(
idag har jag även tagit kontakt med dem som jag sökt jobb hos. fick svar ganska snabbt från trelleborgs allehanda, men inget från de många ställen i akureyri dit jag sökt, men gummi sa att islänningar är lite tröga när det kommer till att ta itu med saker som att t.ex. fixa sommarvikarier. detta borde jag veta, jag har ju bott på ísland i fem månader... :þ
gummi lagade pasta till middag och vi har ätit lite godis till efterrätt. ska kanske sen till jóna och kolla på film eller spela kort. :)

imorgon ska jag jobba 11-14 så då blir det sushi till middag, och antagligen blir det bara förfest någonstans. tänkte spara pengar till nästa helg när det är 70-talsfest! :) måste dessutom vila min fot, har alltså en bra ursäkt till att slippa ta mig nånstans... ;-)
kan lika bra sätta igång med filmanalysen också, while I am at it. jajaja... tills vidare: ha en fortsatt trevlig kväll!

bæjó!

Inga kommentarer: