onsdag, december 08, 2004

ute e det kallt o mörkt...

men inne hos mig e det varmt o mysigt. de levande ljusen e underbara, min katt e söt, har mysbelysning o jag njuter av att slippa göra nåt... hehe...
kravlade upp ur sängen kl 10, gummi gick vid nio, så jag hade en hel lägenhet extra för mig själv (i detta fallet - sängen) i en timme... gjorde inte ett dugg tills han kom hem för lunch o vi hade sedan sällskap till skolan vid ett-tiden.
det var filmvisning idag, såg peter greenaways "murder by numbers", en film som typiskt var hans, i stil o manus. han älskar att sätta in rekvisita där det egentligen inte brukar finnas rekvisitia. t.ex. stolar i en fårhage (som e lite vattendränkt) o ett stort middagsbord framför ett hus (också i en slags fårhage) som e överfyllt av mat o det står två ljusstakar där också. sen finns det en flicka som e klädd i en klänning o har en frisyr, ungefär som barnkejsarinnan i en tavla från 1700-talets spanien... minns inte vad den heter, men det e jättefin. åååhhh, att jag inte minns vad den heter, nåt med "las... infante"... jaja...
sen friskade vi upp minnet lite från ettan, vi såg "the man with the moviecamera" från 1928, gjord av dziga vertov. uppskattade faktiskt den mer nu andra gången. den e väldigt fin.
när jag äntligen kom hem så lagade gummi mat o jag fick slappna av. hade lite spänningshuvudvärk, men den har gått över helt nu. :)
sitter hemma nu o slappar till 100%, har pluggat lite om databaser o media ur "understanding new media", men sen kom "top model 3" på tv, o då la jag ifrån mig boken. gummi e och bowlar med elís. jag orkade inte följa med... men... that was that... imorgon e det skola igen, antagligen en heldag om jag har otur, men det e snart helg igen o då ska man först festa med spexet o sen med islänningarna.
vi ses!

bæjó!

Inga kommentarer: