onsdag, december 15, 2004

personalfest & paket...

gick upp tidigare idag eftersom jag skulle plugga lite innan skolan, dvs. kolla upp vilka sidor som hade väsentligt innehåll i kurslitteraturen inför seminariet på fredag eftermiddag. började 13.15 idag o såg ridley scott's "blade runner" - (director's cut) från 1982 eftersom manovich tar upp den filmen i sin bok "language of new media"... om jag ska vara helt ärlig så var den filmen urkass! hade höga förväntningar eftersom alla lovprisar filmen överallt... men, oj, så besviken jag blev! :(
efter skolan läste jag det som jag o emy hade hand om till imorgon, dvs. det vi sen ska sammanställa med jimmy o claudio tills redovisningen, strök under det viktigaste, och ska sammanställa det i ett worddokument imorgon bitti innan vi börjar (10.15)... det blir till att gå upp ungefär samtidigt som gummi går hemifrån... bläää... men, skolan är ändå det jag primärt är här för...
var på personalfest idag. samlades först på jobbet vid sextiden och gick sedan till christel och drack lite starkglögg. sen gick vi till voda och åt lite. vi hade 300 kr per person att äta för, så vi vräkte på ordentligt. jag åt en 11-bitars sushi, drack två cola light, åt sen en panacotta-efterrätt och avslutade allt med en kaffe latte... mmm... vad gott det var! de andra drack en massa vin/ alkoläsk... men, jag kände inte för att dricka eftersom jag ska upp tidigt imorgon och vill vara någorlunda klar i skallen då... ;-)
fick även julklappar från jobbet - heltidarna fick ett stort, rött var och vi, deltidare, fick vars ett guldpaket, något smalare än heltidarnas... vill öppna det! är så nyfiken att jag nästan spricker!!! ;-) hehe... men, jag ska minsann vänta till julafton! I can do it, I am not weak-minded! :þ
känns som att detta blir ännu en mastodont-blogg, men det är bara kul att skriva, tycker jag... borde nog satsa på en författarutbildning istället, eftersom jag älskar att skriva... men men... hehe... nu kom visst gummi hem, såg honom och ari komma in på innergården. de har varit på bio och sett "the collateral", bara namnet får mig att inte vilja se den, verkar inte vara en film helt i min smak... :þ
ska leka lite till med min katt, ge honom lite nattamat och sen smyga ner till gummi... vi ses där ute i decembermörkret...

bæjó!

Inga kommentarer: