torsdag, december 02, 2004

angående mörka vinterkvällar...

så kan det underlättas med levande ljus, adventsljusstakar o mer o mer ljus nu i väntans tider innan jul... 22 dagar kvar tills julafton, o jag ser så mycket fram emot det. snön ligger kvar på marken, men i detta vädret så e det väl snart barmark igen. tur att man har sina ugg-boots, så slipper man i alla fall frysa om fötterna, vilket brukar vara ett bekymmer vi denna tiden på året.
dessa sista två dagar har man suttit i skolan under den ljusa delen av dagen o kommit hem först när det blivit mörkt, vilket e mycket trist. jag har en tendens att gå ner i tempo o humör när det blir mörkt, men eftersom jag har så mycket ljus här i lägenheten så tar man igen det när man myser.
tände mitt datumljus i morse när jag åt frukost eftersom det fortfarande mörkt ute när jag gick upp. att gå upp kl 8 e inget kul alls, men jag e ledig imorgon så jag kan sova då... hehe... ska träna imorgon, handla mat o frimärken, samt försöka köpa min sista julklapp... hoppas, hoppas att jag hittar det jag söker efter, dvs. gummis julklapp, annars får jag hitta på något annat. :)

gjorde köttfärssås idag eftersom jag inte hade nåt annat hemma, det blev otroligt gott (som vanligt) o vi blev mätta o glada av det. :)
nu e gummi o spelar poker med de andra pojkarna, o jag har en ensam myskväll med mig själv o katten (som e så pass asocial att han väljer sin korg framför mig, men han har faktiskt varit jättekelen idag...)
igår packade jag alla mina julklappar, o idag kom mammas med posten, satan vad snabb leverens det var på den!!! helt imponerad av det svenska postväsendet i detta fallet... hehe... så nu ska jag packa in den, men det gör jag nog imorgon tillsammans med två-tre andra som behöver kartonger (får fixa på jobb) ... :)
men men... nu e det slutflummat här o dags att surfa runt på nätet lite o kika på tv samtidigt, tur att man har simultankapacitet... ;-)

så... en fortsatt trevlig kväll önskar jag eder... :D

bæjó!

Inga kommentarer: