torsdag, december 16, 2004

on the fifth day of christmas...

my true love gave me... jaja... vi gick och sjöng på den här låten på väg hem från middag på kryddan. åt en club sandwich med pommes och med såsen bredvid. jag är ingen såsmänniska och gillar inte när något simmar i sås... iiisch... :þ
jaja... gummi gick upp kvart över sju, jag struntade i att somna om, och gick slutligen upp kl 8. satt och pluggade lite hemmavid innan föreläsningen började 10.15... idag diskuterade vi "blade runner" och sen hade vi föreläsning om vad manovich sa i sin bok om new media... tur att man var mindre trött och kunde "stänga" av öronen ibland... "mute"... ;-)
satt 40 min med emy, jimmy och claudio idag och satte samman text till redovisningen imorgon, jag och emy ska prata om vad grusin och bolter anser om "interactivity" och jimmy och claudio ska göra det samma, men om manovichs bok. det går nog bra, jag är ju bra på att ordbajsa, så det var inga problem att skriva samman en bra text... hehehe... men, vi kommer i alla fall att fylla våra 20 minuter imorgon, och det är relevant fakta med lagom många fotnoter i, högst väsentliga... :)
det var faktiskt ganska mysigt att gå upp och få lite qualitytime med sin katt och sina studier (börjar jag bli sjuk??? jag, latmask nummer 1 som älskar sovmornar??? iiisch då...) :þ men så är det också mörkt ute vid åtta och då kan man ha levande ljus... :)
what else is new? stebbi åker hem imorgon, missminner jag mig inte så åker han typ kl 5 imorgon bitti... sååå tidigt? iiiisch då... det är ju inte ens morgon då, utan natt... hehe... och på lördag åker gummi hem... :( ska laga god mat åt oss imorgon, och sen fixa iordning lite risgrynsgröt till efterrätt... mmm... bara mysa och ha lite julklappsutdelning och så...
sitter hemma hos honom nu, kikar lite på "simpsons"... ska kanske se "spaceballs" ikväll, ska kolla tv-schemat först... :þ om exakt en vecka sitter jag hemma i fuglie med en kopp glögg i min ena hand, lite tända ljus runt om, framför tv:n med mamma och ann-margreth och bara njuter... och väntar in julafton - självklart... längtar... jaja... det lider mot jul, men nu lider det mer mot soffan... ;-) hehe... vi hörs...

bæjó!

Inga kommentarer: