tisdag, december 07, 2004

första föreläsningen...

för den här kursen, o på mycket mycket länge. kändes skönt att "komma tillbaks" till den "riktiga" skolan nu innan jul. läste lite kurslitteratur igår, men orkade inget idag. imorgon får jag verkligen ta tag i saker o ting om jag vill klara tentan... hehe... satt o antecknade mycket på föreläsningen även om det läggs upp på hemsidan eftersom man vet aldrig vad som kommer med eller inte.
gick upp kl 9 när gummi gick till skolan, o jag själv började kvart över tio. när jag kom hem åt jag lunch med gummi o gulli - korv med bröd... :) lite skillnad från fil o mackor som jag brukar äta... men, det funkade...
sen till skolan igen för att få reda på hur det gick på våra projekt. jag fick retur på ett par (i mina ögon) struntsaker. det som var värst var att en person i min klass fick ett G, även om han gjort mindre än mig... det suger... :(
sen var det hem igen. skickade lite bilder till min "familj" på ísland o mailade mamma. gjorde hembakad pizza idag - vad det blev gott! jag måste vara nån slags mästerbagare ;-) det blev en kanongod pizza o vi e fortfarande mätta trots att vi åt vid halv sex... hehe...
har också klippt klorna på min katt, de började likna nålar... hehe... imorgon e det filmvisning, vi ska se "mannen med filmkameran" av dziga vertov, från 1928. en film vi sett förra året, men det kan vara bra att friska upp minnet eftersom den nämns i en av våra böcker. sen e det klassmöte. men, det e också det ända.
ska försöka att plugga hemma imorgon, läsa så mycket som möjligt, om det ens e möjligt... hehe...
nu ska vi kika på något... kanske "star wars" - "the return of the jedi".. vi får se...

bæjó!

Inga kommentarer: