måndag, december 13, 2004

plugg, bara plugg...

idag, oh yes... somnade vid två i natt o var totalt död när jag nånstans mitt i en dröm hörde väckarklockan ringa... det var dags för gummi att gå upp. tackade mina lyckliga stjärnor att det var hans tur o inte min, alltså: jag hade tre timmars underbar sömn kvar :D
gick upp halv elva o började plugga så fort frukosten var avverkad, har idag läst cirka 70 sidor på fyra timmar, o då inräknas att jag förde anteckningar på ungefär 30 sidor av dessa 70 - samt att jag haft en understrykningspenna med under hela tiden... tur att fred var samarbetsvillig o var lugn idag (mesta av tiden)...hehe...
han förstod nog att matte inte var road av att ge honom 100% idag.... ;-)
lagade mat vid fyra-halv fem, packade in lite paket till en paketlek o vid sex begav jag mig mot kurorten 2, tionde våningen, där lisa, sara, malin o emy väntade på mig. hade julklappsutdelning först (som jag inte var med på eftersom jag typ har 20 personer i min nära-o-kära-krets som jag köpt till = inte mycket cash kvar), sen fika. efter det hade vi julklappsleken, dvs. julklappar i mitten av ett bord, deltagare som slår en tärning, får man en sexa (eller en etta, när man e frustrerad efter ett tag o vill öka chanserna) får man ta ett paket ur högen. när alla paket e slut, sätter en person en klocka på valfri tid (helst utan att själv titta) o var gång man får en sexa eller en etta får man sno ett paket från valfri kompis, dock e minimumantalet klappar, ett. jag fick två fina ljus o två gulliga magneter. :)
sen spelade vi "geni", det var kul, kom på delad andraplats med sara... varför fick de andra frågor om skånska kult-personer o inte jag? jo, jag fick faktiskt en: "vad hade författaren fritjof andersson för smeknamn?" detta bör alla skåningar veta, annars e det skam! han kallades för "piraten" o skrev, bland annat, om "bombi bitt o jag". en annan fråga (som en annan fick - självklart) hette: "vilken sångare sjöng 'jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv'?" ååååhhhh!!!!... "edvard persson", så klart!!! skåning - så klart!!! ;-) men, i och för sig... han var skådespelare o sångare under 40-50-talet, så det e väl bara skåningar som blir lärda det i grundskolan, så no offense till er andra... ;-)
men men... e hemma nu igen. bjöd gummi på resterande lussekatter, sitter o kelar med min lille kisi nu, han ligger här o spinner loss lite... har nog saknat mig de fyra (!!!) timmar jag varit borta... skandal... hehe...
så... ta det lugnt i julstressen...

bæjó!

Inga kommentarer: