måndag, december 06, 2004

s:t nicolaus

e ett tysk skyddshelgon som årligen kommer med paket till barn som varit snälla o ris till de som varit dumma... jag har varit snäll i år, fick nämligen ett paket med posten... well... mormor e ju tysk, så då har man ju vissa traditioner även om jag (sedan mååååånga år tillbaks vetat vem som egentligen skickar dem...hehe), men traditioner e bra att ha, om de e trevliga... :)
jaja... hade visst ingen skola idag, däremot en lektion imorgon... föreläsning i nåt som ska heta film- o medieteori... hm... låter ju väldans intressant... ska jag lägga till ett "not" här? låt morgondagen avgöra ;-)
gummi gick till skolan vid åtta, jag hade sovmorgon, mycket nice. gick sen upp till mitt o har varit där hela dagen, förutom när jag var på akademibokhandeln o köpte en av böckerna vi ska ha till ovan nämnda kurs. började läsa lite i den, den var hyffsat bra, inte lika tråkig som andra jag läst... there´s hope for this shit... hahaha...
gjorde grekisk sallad till oss idag - det blev mycket gott :) jag e ju bra på sånt... hehe... ikväll ska vi inte göra ett dugg, jo, gå o lägga oss tidigt.

vad ska man mer skriva? sitter här o försöker få ihop en lagom lång blogg, med tanke på gårdagens bautatext (o lördagens också, för den delen) jo... har gjort lite editing bland mina bilder, dvs. bytt namn o så, nu vet man vilka bilder som hör ihop med vilka o det e comments med också... :)

yes...
bæjó!

Inga kommentarer: