måndag, december 27, 2004

en lyckad dag...

förutom det faktum att jag inte läst så mycket som jag borde, men jag har i alla fall läst. får, helt enkelt, ta igen det imorgon istället. gick upp halv nio, läste lite. sen körde jag till tandläkaren som undersökte mina tänder, tog fyra röntgenplåtar, tog bort lite tandsten och tog 498 (!!!) kr för detta! rena rånet för en fattig student! :( så jag skrev upp mig att betala 35 kr/månad i en pott som går till tandläkarbesök och så, och så slipper man betala en enda klumpsumma nästa gång man ska dit - istället har man redan pengarna i den pott man samlat på sig under året. mycket smartare, det blir dessutom billigare också. pappa kom och mötte mig i vellinge, sen körde vi på mellandagsrea i malmö. jag skulle ha ett par jeans, gick in på jc och hittade ett par som var en (1 !!!) storlek mindre än vad jag brukar ha! weeee... dessutom betalade jag bara 250 kr för dem (det jag fick som presentkort), pappa betalade resten (de kostade 799 kr)... mycket snällt av honom! tack! :)
sen köpte jag brännbara cd-skivor, ska bränna så in i när jag kommer hem till skövde... sen körde vi från mobilia och ner till stan. pappa köpte lite kläder (med mig som smakråd) på rean, vi gick sen och åt på mando (världens godaste plankstek - men, det orkade inte jag och åt nöttbiff med pommes och lökringar), ett ställe man kan jämföra med krikelin i skövde... hehehe.. ;-) körde inom fredrik när vi körde hem. han bor tillsammans med två polare i en fyra mitt emot södermalm (bredvid sjukhuset...typ) och betalar 3000 kr var... det var inte precis en billig lägenhet... hehehe... men läget är asgrymt!
efteråt körde jag pappa hem och körde sen hem till fuglie. höll på att köra på tre rådjur som hoppade framför bilen, men jag höll (för en gångs skull... hihi...) en långsam hastighet, så jag kunde bromsa utan problem.
sitter nu här och filosoferar över livet... nej, helt ärligt, sitter och väntar på att gummi ska komma hem så att man kan prata lite med honom... :)
gårdagens julfest med tjejerna var jättekul! skrattade hur mycket som helst med mina underbara vänner! tog lite foton med kameran, ska lägga upp dem när jag kommer till skövde. orkar inte klydda med mammas dator... :P
fick ett halsband av anna, ett ljus (med lykta) av pelilla + en handduk (vacuum-förpackad) och en louis armstrong-cd av nanna... tackar tackar, maffian! ;-) hoppas att ni var nöjda med era presenter!
nu är jag klar här...

bæjó

Inga kommentarer: