onsdag, december 22, 2004

hemma i skåne...

och det känns mycket bra, skillnaderna är: 1) det blåser storm här 2) det regnar här 3) det är kallt här 4) jag har tillgång till badkar 5) har inte mitt msn beta 7.0... :( 6) har inte bredband, utan kör stenhårt på 56-bitarsmodem... hm... 7) endast 30 minuter internet om dagen, och det på kvällstid... *aaaaaaaaaaaaaargh*
i alla fall... fred trivs bra till slut, har busat omkring, undersökt allt, kelat lite, sovit lite i en favoritfåtölj...hehehe... resan ner igår gick bra, trots mörker, blöta vägbanor och mycket i bilen. det var mycket trevligt med sällskap (lisa ock sara), sara släppte jag av vid vaggeryd, lisa i åstorp och mig själv med katt i fuglie. känns bara kanon att fred mår bra... det är det viktigaste :)
idag har jag läst 70 sidor gripsrud - "mediesamhälle..." nåt sånt heter den, men den är i alla fall utläst, imorgon fortsätter jag på manovich... ska också klippas imorgon och färga mitt hår... ni får väl se hur det blir... hehehe... sen ska jag hem till nannas familj i skegrie imorgon, på väg hem, och önska en god jul. ska packa in två paketer ikväll, umgås med min katt och läsa lite tidningar. upptäckte förresten igår, när jag kom till vellinge, att de byggt en rondell!!! en rondell?? på mindre än två månader?? det var snabbt marscherat för att vara vägverket, annars tar det flera månader... imponerad... :)
annars då... imorgon är det lille julafton, ska ha lite julmat på kvällen och ta det lugnt... mamma har blivit förkyld/sjuk igen, typ tredje gången den här hösten/vintern, trist, får bara hoppas att hon inte ligger nerbäddad på julafton - det hade inte varit kul för någon av oss...

nu ska jag däremot chatta med gummi resten av tiden online.. så, ha det bra!

bæjó

Inga kommentarer: