tisdag, juli 06, 2010

Mitt i sommaren

Oj, det har visst gått mer än vecka sedan mitt förra inlägg. Förra veckan gick i ett svettigt tempo. Påbörjade den stora rengörningen på jobb och i tisdags började vi med vårt sommarcafé, där vi säljer bullar med pålägg, kanelbullar, browniekakor med kokostäcke, rulltårta och småkakor tillsammans med kaffe, te eller saft. Första dagen var det inte alls många som kom, men både torsdagens och dagens café var välbesökta. Riktigt kul! Man kanske skulle starta ett café? :)

Mitt cyklande har också gått riktigt bra. Förra veckan cyklade jag fyra av fem arbetsdagar och om man räknar med den här måndagens cykeltur så har jag på drygt två veckor skrapat ihop 458 km. Jag skulle egentligen ha cyklat idag, men en punktering på bakhjulet satte stopp för det. Jag bytte slang men gjorde fel, så det blev en tur inom cykelaffären på vägen hem för två nya slangar (en på däcket och en i reserv) samt en lektion i slangbyte. Nu är cykeln redo för nya äventyr.

Mer? Inte för stunden. Ska strax kolla på första semifinalen i fotbolls-VM. Vi hörs.

Bæjó!


Inga kommentarer: