onsdag, juli 21, 2010

Nya tider?

Oj, de här två dagarna har varit bra, men innehållit lite stressfaktorer. Själva jobbet har fungerat helt underbart, men jag fick en retsam punktering på framdäcket på min cykel, vilket jag upptäckte en halvtimme innan jag skulle hem igår. Som tur är så fick jag låna ett sommarkort av en kollega så att jag kunde ta bussen hem. Den här onsdagen började med en tur till cykelaffären närmast jobb för att få punkan fixad, så det blev buss till jobb och cykel hem. Det var skönt att känna vinden mot ansiktet igen. Jag älskar verkligen att cykla. :)

En annan sak som jag också älskar är att baka. Idag gjorde jag choklad- och kokoskakor (brownies) och imorgon blir det kanelbullar och bullar för fullt. Jag har snart fyllt två frysar så allt är nästan redo för semestern. Vill ju att allt ska vara riktigt väl förberett för min vikarie. :)

Jag har funderingar på vad jag ska göra med bloggen. Själv inspireras jag av olika träningsbloggar och de brukar ju (oftast) skriva ut vad de äter, så jag hade lite tankar på att kanske börja med det tillsammans med att även skriva ut motionen. Jag provar ett par dagar och så får vi se hur det går. Har lite tankar på att göra om bloggen till träningsblogg (vilken den, indirekt, kanske redan är... hehe...)

Dagens motion: Cykel till Malmö = 21,5 km på 60 minuter

Dagens mat: 2 hårdkokta ägg + 50 g hårdost till frukost; kesella + halv banan /vindruvor + en kopp kaffe till förmiddagsfika; chili sin carne (chili con carne med quornfärs) till lunch + en kopp kaffe; kesella + halv banan/vindruvor till eftermiddagsfika; sallad med päron, gravad lax och ost till middag. (Dagens middag blir morgondagens lunch).

Nu ska jag se på "Losing it with Jillian", det sista avsnittet av den första säsongen. Vilken enormt bra första säsong hon haft! Riktigt bra show! :) Vi hörs!

Bæjó!


Inga kommentarer: