söndag, juli 25, 2010

Biokväll

Började dagen med ett par kallsupar ute på Ribban. Mötte upp två simmarkompisar från klubben och tillsammans kämpade vi mot enorma vågor och strömmar mellan brygga tre och fyra. Trots det märkliga vädret så fick jag lite mersmak och det blir nog ett par vändor till där ute i sommar.

Förutom simning i 21-gradigt havsvatten så har vi även hunnit med att tvätta samt en tur till Willys för en veckohandling. Vi har också lyckats klämma in ett biobesök. Gulli, Gummi och jag var och såg science fiction thrillern "Inception" ikväll. Det är en helt briljant film som jag rekommenderar alla att se. Underbart filosofisk och välgjord, det var längesedan man fick tillbaka biljettvärdet i upplevelser på bioduken. De två timmarna och 28 minuterna som filmen varade kändes som ungefär hälften.

Dagens motion: cykel till och från Ribban och 360 meter simning (kändes som mycket mer i de höga vågorna och strömmarna).

Dagens mat: 2 kokta ägg + 50 g hårdost; bön- och tomatsallad med rostbiff till lunch; lösgodis, 5 plommon, 50 g hårdost och lite nötter under eftermiddagen, en mellan popcorn och lite choklad på bion; en kopp kaffe nu vid datorn.

Imorgon har jag lite smått och gott inplanerat och det har väl inte riktigt sjunkit in än att jag faktiskt har min första officiella semesterdag då. Undrar om jag, utan att fundera över det, kommer att ställa min väckarklocka på tjugo över sex? Det hade ju inte förvånat mig, men jag kommer nog vakna ändå när Gummi kommer hem från gymmet vid ungefär samma tid. :) Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: