onsdag, juli 14, 2010

Städa, städa, skrubba, skrubba

Det är ungefär så mina arbetsdagar ser ut. Idag hann jag med hela expeditionen, personaltoaletten och personalköket. Jag passade också på att vattna alla blommor inomhus, ta ner tvätten till tvättstugan samt skriva lite på min överlämning till min vikarie. :) Det har tagit lite tid att sammanställa allt, men nu börjar jag närma mig slutet. Ska hinna med lite mer städning och bakning under nästkommande vecka innan det är dags för semester.

Annars så har den här dagen varit mycket bättre än de två som passerat. Vädret har varit svalare och luften lättare att andas, vilket har medfört att jag inte svettats vid minsta ansträngning. Sånt är kanon när jobbet är fysiskt ansträngande.

Jag har också lyckats cykla två dagar av tre. Om det blir mer än en cykeldag till den här veckan beror helt och hållet på hur mina muskler mår imorgon bitti. Måste lyssna på vad kroppen säger om ork och energi. Provade resorb i min sportflaska på cykeln idag och det kändes genast lättare att dricka. Resorb, för er som inte vet, är vätskeersättningsbrustabletter som hjälper kroppen att ta upp vatten lättare, vilket är extra viktigt nu när det är så varmt ute. Drick mycket! :)

Nu ska jag snart närma mig sängen. Ska bara se klart "Southern Storm" först. Vi hörs.

Bæjó!


Inga kommentarer: