måndag, juli 19, 2010

Måndag hela veckan

Då var det måndag igen och idag har jag varit ledig. Har en fyradagarsvecka framför mig innan det är dags för fyra veckors semester. Min första semestervecka ska visst innehålla regn, men det gör inget. Det behövs lite av den varan för att rensa luften.

Sommargudstjänsten igår var riktigt trevlig; ensemblesången gick lysande och efteråt blev vi bjudna på kakor och kaffe i trädgården. Satt och pratade en stund med ett par från Berlin som hade gjort ett spontant stopp på Möllegården på väg ner till båten i Trelleborg. :)

Idag fick jag lite sovmorgon och när jag väl fått kroppen ur sängen så blev det en lätt joggingrunda på fem kilometer (powerwalkade den första kilometern och sprang resten). Eftersom det är ett bra tag sedan jag joggade sist så tog jag det väldigt lugnt. Har lite ont i vänsterfoten nu, där min ena skada sitter, men annars känns benen fräscha. Det märks att man fått mycket benträning under sommaren.

Efter lunch körde jag ut till mamma och Ann-Margreth på besök. Jag ville kolla så att min lille katt skötte sig och han var också den förste jag mötte när jag hade parkerat bilen. Han buffade mig i ansiktet och försvann sen bort ett tag. När han väl kom fram igen så var han riktigt kelig och kurrade högljutt.

Imorgon är det åter dags att dra ut cykeln på vägen. Får se hur många cykelpass det blir innan veckan är över men vädret är lovande för alla dagar utom fredagen. :)

Jag har satt in lite bilder på katterna här. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: