söndag, juli 11, 2010

Svettigt värre...

Nu kan det komma en liten regnskur, tycker jag. Enligt vädersidan på nätet så ska det regna ikväll och det hade verkligen behövts för att få ur fuktigheten i luften. Temperaturen har varit uppe i över 30 grader och det har verkligen varit en helt underbar helg. Jag klagar inte, men någon timmes kvällsregn? Ja tack. :)

Gårdagen avslutades med oxfilé och bronsmatchen i fotbolls-VM på teve. Ikväll är det dags för VM-finalen och även om jag tror på bläckfisken Paul i valet av Spanien som vinnare, så hoppas jag att det blir Hollands lag som får lyfta bucklan ikväll.

Den här söndagen har varit riktigt bra. Körde ut Fred på landet, där han ska bo ett tag hos mamma och
Ann-Margreth. Efter en kort stund där så körde vi till Skegrie Möllegård, som hembygdsföreningen har hand om.

Under juli månad visar de upp möllan och gården samt serverar kaffe och kakor på söndagseftermiddagarna. Idag var vi fem medlemmar som hade hand om verksamheten och det kom ett par besökare. Nästa söndag blir det dessutom gudstjänst vid möllan och då ska en del av kören sjunga. :)

Jaja, vad mer? Cykeln är redo för nya turer och jag har redan planlagt arbetet för de kommande två veckorna. Jag la upp lite nya bilder på min bildsida och förhoppningsvis så kommer det fler. Måste bli bättre på att fotografera. Hehe. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: