måndag, juli 26, 2010

Sommar och sol

Då var min första semesterdag snart över. Uppstigning skedde kvart över åtta. Jag vaknade av mig själv och kunde inte somna om igen, så det var bara att svinga benen över sängkanten.

Åt en snabb frukost och tog sedan ut lille "Rullis" på en tur. Jag hade mätt upp en 40 km lång cykelrunda (ut ur Malmö, till Vellinge, en runda på landet och sen hem igen), men det blev "bara" 39 km eftersom jag körde lite fel på ett ställe. Hehe. När jag kom hem blev det lunch innan jag gick upp till Triangeln och köpte proteinpulver. Resten av dagen har gått i slapphetens tecken, men det tycker jag att jag är värd. :)

Dagens motion: 39 km cykling på tiden 1 h 38 minuter.

Dagens mat: 2 ägg + 50 g hårdost till frukost; 1 persika + 8 körsbärstomater till fika; chili sin carne-rest till lunch; kesella, banan, kakao och några nötter till fika; fiskbullar med vitkålssallad till middag; några nötter som snacks.

Igår kväll läste jag ut "Maria Eleonora, drottningen som sa nej", en riktigt bra biografi om Gustav II Adolfs hustru som blivit beskylld för att vara en hysterika, men som egentligen var en maktstrateg som agerade enligt vad hennes samtid förväntade sig av en kvinna i hennes position. Rekommenderas! :)

Nu blir det något på dumburken. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: