torsdag, juli 29, 2010

Utmaningen

Idag hade de lovat regn, men än har det inte kommit något. Dock blåser det svalt och det är ganska skönt att slippa svettas när man inte gör något. Men jag har faktiskt gjort något ordentligt idag: jag har cyklat 5,1 mil! :)

De första tre milen gick utan problem, sen blev det lite mentalt jobbigt (och jobbigt för rumpan) mellan mil tre och fyra, innan det åter blev lättare under den sista milen. Turen gick ner till Vellinge, ut till Fuglie och så hem igen via V Ingelstad, Lockarp, Svågertorp och Erikslust. Det kändes helt fantastiskt att klara av min utmaning.

Dagens motion: 51 km cykel på tiden 2,07,54 samt 100 sit-ups. (Vi kan räkna bort fem minuter från den sammanlagda tiden eftersom jag fick stoppa för nästan alla rödljus jag passerade. Rena rödljusmagneten.) ;-)

Dagens mat: 2 ägg + 50 g hårdost; omelett från gårdagen; 1 liten bit choklad; 1 magnumglass; grekiska köttbullar med sallad till middag; lite nötter och en kopp kaffe till fika.

Vad mer? Jag har en joggingrunda planerad för morgondagen, och då får jag absolut inte glömma bort att tejpa mina ben. Sen har vi planerat något kul för kvällen, men det tänker jag inte skriva om än. Ni får vänta och se. :) Vi hörs.

Bæjó!



Inga kommentarer: