torsdag, juli 22, 2010

En torsdag som alla andra

Ett sommarcafé med tolv gäster, en massa kakor och sällskap. En förmiddag dessförinnan med bull- och kanelbullsbak och tillhörande dofter. Mums. Jag älskar doften av nybakta kanelbullar. När de kallnat så lägger jag dem i plastpåsar, tillsluter dem och lägger de jag ska servera i solskenet. Då håller de sig mjuka och saftiga. Samma gäller för de vanliga bullarna. Solen måste vara den bästa värmekällan som finns för nybakat. :)

Gick in på ICA innan jag körde hem (japp, hade vilodag från cyklingen/träningen idag) och köpte nya Fitness Magazine-tidningen (med Jillian Michaels, min nya idol, på omslaget) som andra bloggare tipsat om. Den ligger och väntar på mig, men jag vill vänta lite till innan jag öppnar den. Hehe. Jag är så fånig när det kommer till nya tidningar, det ska kännas "speciellt" på något sätt.

Vad mer? Har beställt lite nya kläder från H&Ms höst/vinterkatalog. Hittade ett par jeans, en tröja, en tjockare tröja, en skjorta, ett bälte och en klänning. Nästan en hel basgarderob! :)

Dagens mat: 2 ägg + 50 g hårdost till frukost; kesella, några vindruvor samt 1/2 banan + en kopp kaffe till förmiddagsfika; gravlaxsallad till lunch (gårdagens middag); 1/2 banan, kesella och en kopp kaffe till eftermiddagskaffe; kyckling/nudelsoppa till middag (och lunch imorgon). Jag har dessutom snacksat på 50 g hårdost, ett par mandlar samt ett par vindruvor till.

Imorgon har jag lite avslutande saker kvar att göra på jobb, sen är det fyra veckors semester som gäller. Har lite planer, men för det mesta kommer jag att fokusera på träning och återhämtning. I början av augusti får vi dessutom fint besök från Ísland. Längtar! :)

Har inte mycket mer att skriva just nu. Ska nog öppna "Fitness Magazine"... Hehe... Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: