lördag, juli 31, 2010

Avundsjuk, jag är så avundsjuk!

Speciellt när jag följer Kalmar Triathlon och ser att en klasskompis från Skövde är med och tävlar (i mål på 12:43:45) på IronMan-distans (3860 m simning, 180,2 km cykling och 42,195 km löpning). Om ni vill läsa om en triathlet så är den här tjejen helt grym. Hon gick i mål på 11 timmar och 18 minuter. Fy för vad avis jag blir! Jag vill också!

Tyvärr är det inte så mycket kvar av tävlingssäsongen (som skulle passa mig, datummässigt), men jag hittade en bra tävling i Stockholm Triathlon. Eftersom tävlingen ligger på en söndag och jag även måste räkna med restid samt att min semester är slut (vilket innebär en ny, spännande arbetsdag på måndagen) så får jag väl avstå för i år. Däremot ska jag sätta som mål att, åtminstone, genomföra en sprint-Triathlontävling (750 simning, 20 km cykling och 5 km löpning) nästa tävlingssäsong. Det tycker jag är en bra målsättning. :)

Dagens motion: 5 km jogg/powerwalk på tiden 35.05.?? (har nollat tiden på min klocka och minns inte det hela).

Dagens mat: 1 ägg, 50 g ost; yoghurt med müsli och russin; två glasskulor i hemgjord strut på Gislövs Marknad; godis, en Maglarpsbulle och en kopp kaffe hos pappa; marknadsgodis; oxytterfilé med en majskolv, tsaziki och melon.

Igår var vi på restaurang "Gränden". Där avnjöt jag grillat lamm med pommes till huvudrätt och 2/3 av en brownie (som var gigantisk) till efterrätt. Så otroligt gott! :) Idag har vi varit på Gislövs Marknad, det var första besöket för Gummi och jag har själv inte varit där sedan tiden i Skövde. Köpte varsin Ahlgrens glass och lite marknadsgodis. Här är lite nya bilder. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: