söndag, juni 27, 2010

Midsommarutmaningen

Jag skrev på facebook igår att jag hade en utmaning för midsommardagen. Det blev en cykeltur ner till pappa och Gunilla. Att cykla de drygt 38,5 km ner till Gislöv tog mig 1 timme och 50 minuter och det var sidovind/medvind hela tiden. Otroligt härligt och kul att utmana sig själv och klara av det. Det bevisar att jag har mer energi, muskler, kondition och "go-for-it" inom mig än vad jag trodde. Känns riktigt bra! :)

Efter en stund så anlände även Gummi, fast med bil. Han hade med sig mina ombyteskläder så det blev en snabb dusch innan det blev grillspett (med oxkött och lammkött - så otroligt gott!) med alla tillbehör till middag. När kvällen var slut så var det bara att packa in cykeln i bilen och köra hem. Smidigt! :)

Idag har vi tagit det lugnt. Jag började dagen i 50-metersbassängen på Sege, i strålande solsken, tillsammans med två andra simmare. Jag gav upp efter en timme och efter en snabb lunch på pannkakor så gick vi upp till Triangeln och köpte påfyllning på proteinpulvret och på träningskläder. En helt underbar dag som nu är till ända med hemmalagad moussaka enligt isodieten. Gjorde dubbelt av maten så nu är lunchlådorna redo för morgondagen.

Den extra lediga dagen har verkligen laddat upp mina batterier och nu börjar sommarmånaderna på jobbet med caféer istället för torsdagsluncher och en mer koncentrerad städning av mina ytor. Jaja, har nya "Time Team" som väntar på mig innan det är dags för Argentina-Mexico. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: