torsdag, juni 03, 2010

Äntligen sommar!

I ett par dagar i alla fall. Väderprognosen ser bra ut inför helgen och jag har en underbar långhelg framför mig. Veckan började med kallt och regnigt väder. Igår vände det, lagom till vår personaldag. Solen strålade över Lund när vi begav oss ut på en heldag Geocaching runt Lund. Vi hittade ett par lådor, åt gott i Stadsparken och begav oss sedan ut till en kollega för en kopp kaffe och en bit morotskaka.

Tack alla kära kollegor för en helt underbar dag. Jag hoppas att ni hänger med på en ny runda vid något tillfälle. Kanske nu i sommar? I´m in! :)

Idag var det dags för torsdagslunch och den här gången hade jag gjort en riktig klassiker: pasta med köttfärssås. Riktigt gott blev det och inte så värst mycket rester heller. Jag köpte svenska (snordyra) jordgubbar med mig hem. Så otroligt gott! :)

Förutom allt det här roliga så har jag också inlett årets utomhussäsong på Segevångsbadet. Simmade 45 minuter idag och det var så skönt att andas in frisk luft vid varje andetag. Jag är så himla nöjd med mitt inköp av simpaddlar till händerna. Nu ser jag fram emot nästa pass.

Framför mig har jag en långhelg som inleds med städning och tvättning. Helgen innehåller även en tjejkväll och den nya "Sex and the City"-filmen. Det ser jag riktigt fram emot. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: