fredag, maj 28, 2010

Sköna maj, farväl...

Sista helgen i maj är här och det känns märkligt att det redan ska vara juni. Fick en chock i början av veckan när jag insåg detta faktum och med tanke på det kalla väder vi haft under våren så känner man sig verkligen inte redo för sommar.

Veckan som snart gått har varit smått stressig. Förutom mina vanliga arbetsuppgifter så har jag bakat en hel del kakor eftersom vi har café, både idag och imorgon, under nyinvigningen av torget. I vårt fina café säljer vi kladdkaka med grädde, chokladrulltårta med nutella, rulltårta med apelsinmarmelad, kanelbullar och baguetter, antingen med ost/skinka eller salami/brie. Smaskigt värre. :)

Jag ska jobba imorgon också, sen blir det en ledig dag innan en ny vecka tar vid. Enligt väderprognosen ska det vara fint och varmt väder imorgon och det behövs med tanke på alla aktiviteter de ska ha på torget. Det enda regn jag vill se är det utlovade godisregnet. :-P

Nä, snart dags att gå och lägga sig. Vi hörs.

Bæjó!


1 kommentar:

DaehanChoi sa...

yumm yumm jag vil ha chokladrulltårta med nutella.:)