torsdag, maj 20, 2010

Ett bra tag sedan sist

Under de dagar som gått så har en del hänt. Köravslutningen i tisdags (förra veckan) var riktigt kul, med melodikryss, god mat och trevligt sällskap. Efter jobb i onsdags körde vi upp till Uppsala. Vi anlände hos Dana, Sverrir och Jóndi runt midnatt och var ganska trötta.

På torsdagen åkte vi till äventyrsbadet på Fyrishov. Temperaturen låg runt sjutton grader, vilket var mycket mer än vad vi dittills hade haft här nere i Skåne. Dagen avslutades med grillat, isländskt lammlår. Riktigt gott! :)

I fredags var det två-tre grader kallare och uppehåll, vilket var en perfekt dag för att åka in till Stockholm. Vi parkerade vid NK (Parkaden), åt McD och promenerade sedan längs Kungsträdgården mot slottet och Slussen. Från slottet tog vi en båt över till Djurgården och Gröna Lund. Gummi och jag åkte ett par berg- och dalbanor (inklusive den nya "Insane") innan vi kastade in karusellhandduken. Vi spelade lite och vann 2,1 kg Plopp!
Sverrir och Jóndi vann 3 kg Daim och det var fyra nöjda personer som tog båten tillbaka till slottet. Innan vi körde mot Uppsala igen så blev det ett stopp på en asiatisk restaurang på Drottninggatan.

I lördags sken solen och temperaturen låg runt 25 grader! Jag och Gummi körde ut till Gamla Uppsala, besökte museet och promenerade runt gravhögarna. När vi kom tillbaka till huset så passade jag på att först rensa lite maskrosor och sen sola. Vi tog en liten promenad senare på eftermiddagen och kvällen avslutades med grillmat.

Körde hem gjorde vi tidigt på söndagsförmiddagen. Vid Askersund vek vi av västerut och tog en tur inom Skövde. Vi upptäckte lite nya hus och stannade och åt på Kryddan (som också fått ett ansiktslyft) innan vi körde vidare mot Göteborg och Malmö.

Den här veckan började som alla andra. Jag jobbade på bra, men igår vaknade jag med halsont och feberkänningar. Åkte hem från jobb igår eftermiddags och först nu (torsdag kväll) börjar jag känna mig okej. Får se hur det känns imorgon bitti.

Det finns bilder från Uppsala här. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: