onsdag, maj 28, 2008

Uppsats inlämnad

Ja, i måndags lämnade jag äntligen in min uppsats som jag suttit så länge med. Men, det var inte helt utan drama. Kom till skolan strax innan tio och upptäckte att mina textfiler inte funkade. Fick låna Nicoles bil och körde hem, mailade uppsatsen till Gummi, som skrev ut ett exemplar. Jag körde tillbaka till Lund, hämtade uppsatsen på Gummis jobb och tillbaka till skolan där jag skrev ut ytterligare sju exemplar. Uppsatsen inlämnad halv tolv, en halvtimme före deadline. Puh! Tack än en gång, Nicole, för lånet av bilen. Utan den hade jag inte kunnat lämna in i tid.

Efter allt drama så var det hem till Malmö igen. Växlade lite svenska kronor till euro och fick skjuts ut till Fuglie av Ann-Margreth. Sov över där och åkte sen tidigt i går morse till Sassnitz och Bergen (Rügen, Tyskland) med mormor och Ove. Överresorna gick bra, Östersjön var lugn, och solen sken. Shoppade lite saker: sprit, godis, billiga hygienartiklar och en del viktväktarprodukter som inte finns att köpa i Sverige. Dessutom hittade vi färsk sparris som vi köpte hem. Kom tillbaka till Fuglie strax efter tio i går kväll, sov över och fick skjuts hem igen i morse av Ann-Margreth. Tack för all hjälp att komma hit och dit.

Vad mer? I dag har jag bara tagit det lugnt, förutom ett litet tvättäventyr i tvättstugan. Sprang också mina 5 kilometer runt Pildammsparken. Försökte att anamma vad Abel och Dan lärde oss i lördags. Det gick väl helt ok, kände att jag använde mina lårmuskler på ett helt annat sätt.

Jaja... I morgon ska jag plugga. Fick läst de andras uppsatser på Tysklandsresan, men i morgon börjar arbetet med att komma på bra och konstruktiva kommentarer. Ska också hämta hem min ring och försöka få tag i en ny bläckpatron till vår skrivare. Den tog ju slut när jag skulle skriva ut uppsatsen.

Sen var det en borglig vigsel i fredags. Andréas och Johanna knöt hymnens band på en och en halv minut. Själva ceremonin blir nere i Grekland. Jag tog lite bilder som ni kan se här.

Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: