måndag, maj 12, 2008

Happy days are here to stay...

Veckan kunde inte ha startat bättre. Har precis kommit hem från min handledare. Han var nöjd med vad jag gjort hittills och kom med förslag till hur jag ska göra det ännu bättre och hur jag ska avrunda det hela. Gött mos, säger jag bara. Två veckor kvar till deadline och jag kunde inte vara mer stressfri. För säkerhets skull säger jag "ta i trä", för man vet ju aldrig. Hehe.

Vad har mer hänt sedan sist? I lördags var jag iväg och hjälpte ett par vänner med en konfirmations-
mottagning. Mycket trevligt och årets hittills varmaste dag på en och samma gång. Maten var också supergod, varmrökt lax med nypotatis och romsås. Nam nam. Gummi var i sin tur på svensexa. De började dagen med att väcka Andréas 6.30 med nylonstrumpor på huvudet och teven på högsta volym. Sen blev det frukost på Hilton, go-kart, fotboll, samlingar i Pildammsparken, chokladprovning och mycket mer. Gummimannen var helt död och somnade kl 23, före mig!!! (Det har aldrig hänt, kan jag tillägga).

I går var vi i Fuglie, där jag sjöng med kören på den årliga vår- och sommarkonserten. Allt gick bara bra, jag sjöng mitt solo bra och barfota. Hehe. Det var så varmt att mina fötter hotade att svullna i skorna, så det blev till att ställa skorna innan konserten. Körerna var jätteduktiga och nu i morgon blir det avslutning med kören. Vi ska dock sjunga en gång till innan sommaren, på invigningen av en utomhusgudtjänstplats där Maglarps nya kyrka stod innan.

Jaja, vad mer? De sa att det skulle bli kallare, visst blåser det lite småkallt men solen är så varm att det egentligen inte är någon större skillnad mellan i dag och i fredag. Mycket bra, jag tycker inte om att ena dagen gå i shorts och andra dagen gömma mig i ett par långbyxor. Min skumma solbränna på ryggen börjar sätta sig, men den ser fortfarande lika märklig ut. Funderar nästan på att lägga mig och sola ryggen en dag för att jämna ut allt.

Nej, ska inte skriva mer nu. Dags för lunch! :) Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: